Vilkår og betingelser
Vilkår og betingelser
Når du foretar et kjøp på zenzshop.no, drevet af ZENZ Organic Products ApS (heretter referert som ZENZ) aksepterer du samtidig handelsbetingelsene nedenfor.
Betingelsene gjelder i tilfeller der det ikke er inngått annen skriftlig avtale mellom deg og ZENZ. Vi anbefaler at du leser disse betingelsene nøye før du handler på zenzshop.no.
Som kunde er det ditt ansvar å holde deg oppdatert med gjeldende handelsbetingelser.
Endring av vilkår og betingelser
ZENZ forbeholder seg retten til å revidere og endre disse vilkår og betingelser fra tid til annen. Endrede vilkår vil ikke bli annonsert, bare oppdatert på denne siden.
Du vil være underlagt vilkårene og betingelsene som gjelder på det tidspunktet du bestiller en vare fra oss, med mindre endringen skyldes at vi er forpliktet ved lov eller statlig inngripen til å endre våre vilkår. I slike tilfeller vil tidligere bestillinger bestilt av deg være underlagt disse oppdaterte vilkårene.
Valg av lov og verneting
Kjøp av varer på zenzshop.no er underlagt norsk lov. Enhver tvist avgjøres av de ordinære norske domstolene.
Hvem er ZENZ
www.zenzshop.no eies og drives af ZENZ Organic Products ApS (heretter kalt ZENZ). Selskapet er registrert i Danmark under CVR nr.: 32 56 58 91 og har følgende adresse:
ZENZ Organic Products ApS
Thoravej 7, st
2400 København NV
Danmark
E-mail: info@zenzshop.no
Telefonnr: +45 31 22 62 04
Aldersgrense i forbindelse med handel på zenzshop.no
For å handle på zenzshop.no skal du være 18 år eller eldre. Ved bestilling bekrefter du automatisk at du er fylt 18 år eller at du handler med din foresattes aksept.
Åpent 24 timer i døgnet
www.zenzshop.no er så langt det er mulig åpen for handel 24 timer i døgnet. Avbrudd kan forekomme, som f.eks. systemoppdateringer fra vår IT-leverandør. Denne type mindre avbrudd vil i utgangspunktet ikke bli annonsert.
Langvarige systemoppdateringer vil bli annonsert til mottakere som er en del av ZENZ e-postliste.
Bestilling av varer
Du velger selv de varene du ønsker å kjøpe og tilfører det til den virtuelle ”handlekurven” ved at trykke på ”legg til i handlekurv”. Du kan forløpende endre innholdet i handlekurven på samme måte som du kan sjekke innholdet og holde øye med prisen på alle utvalgte varer. Eventuelle tilleggskostnader for frakt og kortgebyrer vil først bli beregnet/lagt til totalbeløpet før du skal betale.
Når du er klar til å legge inn bestillingen din, klikker du på ”gå til kassen”. Her vil du bli bedt om å oppgi fullt navn, adresse, e-post, telefonnummer og velge betalings- og leveringsmåte.
Hvis du har gjort en feil når du la inn bestillingen din, ber vi deg kontakte oss umiddelbart på e-post: support@zenzshop.no, og kundeservice vil hjelpe deg. Husk å alltid sjekke bestillingen din før du godkjenner betalingen.
Bestillingsbekreftelse
Når du har bestilt en vare hos ZENZ vil du motta en kvittering når vi har mottatt bestillingen din. Vær oppmerksom på at en bindende kjøpsavtale først er inngått når du har mottatt bekreftelse på at bestillingen er akseptert og varene er sendt.
Vi forbeholder oss retten til å avvise bestillingen din. Det kan være på bakgrunn av at varen ikke lengre er på lager, eller hvis betalingen din ikke er gjennomført enten på grunn av tekniske feil eller hvis det har blitt skrevet inn feil opplysninger m.m. ZENZ kan ikke holdes ansvarlig for avviste eller kansellerte bestillinger. Det gis heller ikke erstatning for bestillinger som avvises.
Betaling
Betalinger på zenzshop.no skjer ved bruk av kredittkort. Du er selv ansvarlig for at kredittkortinformasjonen som er oppgitt er riktig.
Kredittkortinformasjon overføres via zenzshop.no til PBS på en sikker og kryptert SSL- forbindelse. ZENZ har derfor ikke tilgang til informasjon om betalingskortene dine.
Kortet ditt debiteres først i det øyeblikket varene sendes og en bekreftelse på forsendelse sendes til deg på e-post.
Det tas forbehold om utsolgte varer eller feil i lagerstatus. Dersom en bestilt vare ikke er på lager og derfor ikke kan leveres, vil varen bli slettet fra bestillingen din og beløpet for den aktuelle varen vil ikke bli trukket fra kortet ditt.
Priser
Alle priser på zenzshop.no er inkluderer 25% mva og er oppgitt i norske kroner. ZENZ kan endre prisene uten varsel. Imidlertid vil prisene du ser på zenzshop.no være de som gjelder på kjøpstidspunktet, med forbehold om feil og mangler.
Rabattkoder
Ved bruk av rabattkoder gjelder det at kun én rabattkode kan brukes om gangen, med mindre annet er angitt. Det er ikke mulig å bruke rabattkoder på allerede nedsatte varer, årsabonnement, rabattkort, gavekort samt diverse gavepakker og spesialtilbud.
Dersom man glemmer å bruke rabattkoden ved bestilling, kan man ikke senere få refusjon for rabatten. Rabattkoden kan imidlertid brukes på neste bestilling hvis tidsfristen ikke er utløpt.
Levering
Vi tilbyr fraktfri levering i Norge ved kjøp over 899 kr. Ved bestillinger på 899,- og under vil det legges til en fraktkostnad. Fraktprisen vil bli beregnet i kassen.
Alle ordrer sendes med BRING hvis ikke annet er avtalt særskilt mellom kjøper og ZENZ. Pakken vil bli sendt til nærmeste pakkebutikk eller hjemlevering med en ekstra kostand. BRING vil gi deg beskjed når pakken kan hentes.
Levering på opptil 7 hverdager. Alle bestillinger sendes fra ZENZ lageret i Sverige hver onsdag.
Hvis det oppstår forsinkelser med vår fraktpartner kan ikke ZENZ holdes ansvarlig.
Vær opmærksom på at pakker sendt til en pakkebutikk ofte kun oppbevares i en begrenset periode. Deretter vil de sendes tilbake til ZENZ. Det er ditt ansvar å hente pakken i tide.
Risiko for varene
Risikoen for varer bestilt på zenzshop.no går over til deg når angreretten er utløpt etter 14 dager fra mottak. Dersom varen har blitt skadet etter at du har mottatt den, beholder du angreretten dersom skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende aktsomhet fra din side. Husk å ta vare på originalemballasjen, da produktet skal returneres i originalemballasjen ved reklamasjon eller skade.
Toll og moms
Alle priser på zenzshop.no inkluderer mva og toll. Du vil ikke bli pålagt noe ekstra gebyrer ved kjøp.
14 dagers angrerett
Når du handler på zenzshop.no har du alltid 14 dagers angrerett. Det betyr at du har 14 dager på deg til å varsle oss om at du angrer på kjøpet og deretter returnere varen til oss.
Angreretten løper fra den dagen du mottok varen. Dersom fristen går ut på lørdag, søndag, helligdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende hverdag. Ved flere ulike varere bestilt i en bestilling, men levert enkeltvis, løper perioden fra mottak av siste vare.
Husk at du har plikt til å returnere varen i vesentlig samme stand og mengde som den ble mottatt. Dette gjelder også emballasjen og informasjonsskiltene på produktet. I noen tilfeller, hvis produktet er åpnet, kan det dannes bakterier og dermed redusere holdbarheten. Dersom varen er forringet etter mottak, trekkes en rimelig prosentandel av varens opprinnelig pris.
For å benytte angreretten må du gi oss beskjed om dette ved en utvetydig erklæring senest 14 dager etter mottak av varene. Du må derfor gi oss beskjed på e-post: support@zenzshop.no før du returnerer en vare.
Reklamasjon
Kjøpet ditt er til enhver tid omfattet av kjøpsloven, inkludert regler om mangel. Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Det er din plikt å angi og på forespørsel vise hvordan feilen eller mangelen viser seg. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd.
Du kan som utgangspunkt kun klage over feil som viser seg senest 2 år etter at du har mottatt varen. For varer med begrenset holdbarhet er din mulighet for å klage begrenset av holdbarhetsperioden som er oppgitt i forbindelse med kjøpet. I den grad det er mulig vil du kunne få varen byttet.
Kontakt oss på support@zenzshop.no hvis du ønsker å klage.
Levering av feil vare
Hvis du har mottatt en feil vare i forhold til det du har bestilt skal du kontakte oss på e-post: support@zenzshop.no. Vennligst oppgi ordrenummer, navn, adresse, telefonnummer, produktets detaljer og årsaken til ønsket retur eller bytte.
Vi prøver å svare på din henvendelse innen 48 timer. I vårt svar vil vi gi råd om hvordan den videre returprosessen bør foregå. Dersom feilen bekreftes av oss, vil du enten motta en ny vare eller få refundert kjøpesummen.
Retur
Hvis du angrer på kjøpet skal varen returneres til
Sæther AS
Att Camilla Bakke Schjørlien
Lysaker Torg 5,
1366 Lysaker
Norge
E-mail: support@zenzshop.no
Telefonnummer: +45 3122 6204
Husk å gi oss beskjed på e-post support@zenzshop.no før du sender varen i retur. Ved tilbakelevering bør du sørge for at varen er pakket forsvarlig inn. Du er selv ansvarlig for varen frem til vi mottar returpakken din. Lagre alltid kvittering og sporingsnummeret.
Du kan ikke benytte deg av angreretten ved å unngå å hente en bestilling som allerede er sendt og klar til henting på hentestedet. Det pålegges et gebyr på 80 kr. for uavhentede pakker. Uavhentede pakker blir ikke sendt ut igjen.
Du må selv betale kostnadene ved retur av varen når du angrer på et kjøp. Vi ber deg vennligst om å kontakte oss før du returnerer varen, da vi ellers ikke kan garantere full refusjon. Vi forventer at du sender varen tilbake så raskt som mulig etter at du har gitt beskjed om kansellering. Vær oppmerksom på at du må sende returpakken senest 14 dager etter at du har angret. Når du kontakter oss, vil vi lage en returfraktetikett og trekke fraktkostnaden fra beløpet som refunderes.
Merk! Vi mottar ikke pakker sendt med postoppkrav eller pakker som kun kan hentes i pakkebutikk.
Vær oppmerksom på at vi kun kan motta pakker som sendes direkte til vår adresse, og vi kan ikke hente pakker i en pakkebutikk. Vi anbefaler at du bruker BRING Bedrift eller GLS Bedrift for å sende pakken til Sæther.
Som kunde har man ikke mulighet for å bytte en vare mot en annen, men i stedet skal man legge inn en ny bestilling.
Returnering av ikke hentede pakker:
Kjøperen betaler returkostnaden på 69 kroner for ikke hentet pakke. 69,00 kr vil automatisk bli trukket fra tilbakebetalingsbeløpet.
Tilbakebetaling
Når vi mottar din returvare, vil vi kontrollere den og deretter refundere beløpet du har betalt for kjøpet. Dette gjelder så lenge varen er ubrukt og i salgbar stand. Beløpet vil alltid bli overført til samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet. Hvis du betalte med kort, vil kjøpesummen bli refundert til det betalingskortet du brukte ved kjøpet. Ifølge forbrukerkjøpsloven skal beløpet refunderes innen 14 dager etter mottak av varen. Vi prøver imidlertid alltid å refundere pengene umiddelbart etter mottak. Du må kontakte oss før du sender pakken i retur, ellers kan vi ikke garantere at beløpet blir refundert.
Vær oppmerksom på at du kan miste kjøpesummen helt eller delvis. Dette skjer hvis verdien av varen har blitt dårligere fordi:
- du faktisk har brukt varen
- hvis merket / etikett er fjernet helt eller delvis, eller hvis dette mangler
- varen har blitt skadet mens du var ansvarlig for den har du håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for deg for å kunne fastslå varens art, egenskaper og virkemåte.
Hvis du har brukt produktet utover det som er nødvendig for å fastslå produktets art, egenskaper og måten det fungerer på, forbeholder vi oss retten til etter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle å redusere refusjonen eller annullere refusjonen helt.
Personopplysninger
For å kunne handle på www.zenzshop.no må du oppgi minst:
- Ditt fulle navn
- Adresse
- E-postadresse
- Telefonnummer
Vi oppbevarer personopplysninger så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for, og sletter opplysningene i tråd med krav i regelverket. Hvor lenge vi behandler de enkelte typene opplysninger vi behandler, er tatt inn i ovenfor hvor de enkelte behandlinger omtales.
Informasjonen videreformidles eller selges ikke til tredjepart, med mindre dette skjer i forbindelse med en restrukturering eller et helt eller delvis salg av selskapet. Enhver utlevering i en slik situasjon vil skje i samsvar med den til enhver tid gjeldende personopplysningsloven.
Som kunde har du mulighet til å få innsikt i vår registrering av data om deg, og du kan motsette deg en registrering i henhold til forskriften om dette i lov om behandling av personopplysninger. Forespørsler i forbindelse med dette rettes til ZENZ via e-post support@zenzshop.no.
Cookies
Ved å bruke zenzshop.no aksepterer du at vi bruker cookies. En cookie er en liten datafil som legges på datamaskinen din for å holde styr på hva som skjer under besøket ditt og for å kunne gjenkjenne datamaskinene. En cookie er IKKE et program og inneholder IKKE virus. Våre cookies kan ikke lese data data fra datamaskinens harddisk eller lese cookies laget av andre nettsteder du har besøkt.
Hvis du ikke vil at besøket ditt på nettstedet skal spores av våre cookies, kan du stille inn nettleseren og/eller brannmuren til å deaktivere dem. Dessverre kan dette ha en negativ effekt på din bruk av nettsiden. Bruk nettleserens hjelpeveiledning for å lese om hvordan du deaktiverer og/eller sletter cookies på datamaskinen din.
Kundeservice
Har du andre spørsmål er du alltid velkommen til å kontakte oss på e-post: info@zenzshop.no eller ringe til oss på telefonnummer +45 3122 6204. Kundeservice er tilgjengelig på hverdager mellom 10:00-16:00.